mandag 22. november 2010

Noe av det som skal i det nye huset


Det første som ble kjøpt til huset var parkett(!). Fant en 1-stavs eik parkett som jeg falt for via siden 1926woodfloring.com. Parketten ble bestilt fra siden, som er en nettbutikk i England og ca 3 uker senere kom den fram. Gleder meg å se hvordan parketten er ferdig montert :)


Vi har valgt en kakkelovn via kakkelugnspannan.com. Ovnen er slik som den på bildet. Det er en ovn man kobler opp mot rørsystemet til vannbårenvarme. Ovnen vil da varme vannet i rørene, pluss vannet som går til oppvaskmaskin, vaskemaskinen og varmtvannet til dusjen. Man trenger heller ikke å fyre mer enn ca 2 ganger om dagen. For oss passer denne ypperlig siden vi uansett fyrer med vedovn daglig.


Lampe som jeg vil bruke i entreen
                                             
                                                     Denne vil jeg i kjøkkenet over spisebordet


Stumtjener til entreen

Stuebordet

Sofa til tv-stua. Vår har en mørk gråfarge


Den nye senga vår :) Det er en av toppmodellene til Wonderland og kostet ca 46000, men vi kjøpte den på tilbud og betalte ca 23000 for den. Fint med salg :)


Lampa som skal henge over stuebordet. Det er 6 krystaller med små lyspærer i midten. Den blir det spennede å se hvordan den er med lys i seg :)


Kjøkken, bad og garderober skal vi bestille fra IKEA. Hadde IKEA kjøkken på det forrige huset og jeg var virkelig fornøyd med det. Så nå skal vi ha samme type kjøkken til det nye huset.


Fru H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar