torsdag 6. januar 2011

Godt nytt år :)

Er en stund siden siste oppdatering, så litt fremgang har det vært til tross for en lang juleferie fra snekkeren.
Elektrikeren har begynt med arbeidet sitt, rørleggeren har fått lagt rør i taket og snekkeren har begynt å slå takplater. Gleder meg til takplatene er på plass for da er det tid for å dele opp veggene :) Da klarer man plutselig å se for se rommene.

Ellers så har jeg og mannen vært å sett på fliser, pluss at vi venter på noen prøvefliser fra megaflis.
Tapeten til kjøkkenet kom tidligere i uka og jeg måtte selvfølgelig åpne den og prøve den mot veggen. Angrer ikke ett sekund på at jeg valgte tapeten jeg har valgt for den var kjempefin. Men det er enda en liten stund før jeg får den opp på veggen så i mellomtiden går jeg stadig og kikker på den i kassen.


Her er noen bilder fra huset tatt i dag.




Vannrør og litt av kablene til elektrikeren



Takplater er kommet opp!!! *jippi*


Jeg er glad for at det ikke er jeg som skal holde styr på alle kablene. Da vet jeg ikke om det hadde blitt verken vann eller lys i huset.




Byggtørkeren er litt større enn de jeg har sett tidligere. Vi la inn en ganske liten byggtørker i begynnelsen, og for å bruke ordene til min mann så var ikke den særlig større enn en kaffetrakter og effektiv var den langt i fra. Dermed kom min pappa med denne og etter en halv dag så var vinduene tørre innvendig (de var full av vann og fukt når vi startet maskinen). Vi har også lagt inn et lite vannrør på maskinen så alt vannet renner rett ned i sluken slik at vi da slipper å tømme den.




Her er min pappa en liten tur innom huset og gjør litt småarbeid. Han er også snekker og leverer så å si hele huset via firmaet hans. Snekkeren har vi leid inn da min pappa ikke hadde tid til å bygge huset vårt.




Det var det for denne gang. :)


FruH

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar